Take Control
Met Business en IT alignment leg je het fundament voor meer Customer Engagement. Hoe pak je dat slim aan? Systemen die realtime communiceren zijn een eerste voorwaarde. Ten tweede moeten IT en de business ook organisatorisch samenwerken en op één lijn zitten, overleggen en samen de strategie bepalen. Zodat IT voortaan proactief kan acteren, met businessdoelen in het achterhoofd.
Business en IT: twee handen op een buik?
Business en IT alignment vraagt om een stabiel technisch en organisatorisch fundament. Te beginnen met een organisatie waarbinnen IT en de business samenwerken. Met managers die oog hebben voor de complexiteit van het IT-landschap en IT’ers met businessinzicht. Zo kunnen ze in overleg doelen bepalen en die vertalen naar een strategie en passende IT-omgeving.
Stap twee op weg naar business en IT alignment is het bouwen van een geïntegreerde en flexibele infrastructuur.
De belangrijkste systeemeisen daarvoor? Ten eerste een platform met een in-memory database. Daarmee kun je realtime informatie uit diverse systemen gebruiken in alle processen. Ten tweede moeten je systemen modulair opgebouwd zijn. Daardoor ben je flexibeler. En kan je voortaan met IT-aanpassingen snel inspelen op nieuwe businessmogelijkheden.