Contact

x

Point of Sale

Nog niet zo lang geleden was betalen een geïsoleerd proces. Aan het einde van de dag werd de kassa opgemaakt. Een dag later was het bereikte resultaat bekend op het hoofdkantoor.

Point of Sale

Die tijd is voorbij. De kassa maakt integraal deel uit van de digitale infrastructuur van de retailer. Het is een essentiële databron geworden. Afrekenen kan nog steeds. Maar nu draagt elke transactie bij tot meer inzicht, voorraadoptimalisatie en een unieke klantbeleving.

Point of Sale (POS) oplossingen

De kassa is een essentieel onderdeel geworden van de customer journey, die zich tegenwoordig zowel online als offline afspeelt. Klanten willen optimaal bediend worden. Ook aan de kassa. Dat betekent in de eerste plaats dat de productnamen en de bijbehorende prijzen op het kasticket moeten kloppen en dat aanbiedingen goed in het systeem moeten zitten. Het betekent ook dat de kassa probleemloos moet kunnen omgaan met klantenkaarten, personeelskorting en andere loyalty-systemen. En het betekent dat de klant gemakkelijk moet kunnen afrekenen op de manier die hij of zij verkiest. Dat zijn basisvoorwaarden.

Runshoppers en funshoppers bedienen

Hoe u uw kassa’s opstelt en inricht, hangt in belangrijke mate af van uw eigen wensen en de wensen van uw klanten. Krijgt u vooral runshoppers over de vloer die snel en zonder gedoe willen betalen? Dan is het van belang dat snelheid en gebruiksgemak centraal staan. Of wilt u juist inspelen op de wensen van funshoppers, die u zo lang mogelijk in uw zaak wilt houden? Dan moet uw point-of-sale (POS) niet alleen als kassa fungeren, maar ook als informatiehub, waar verkopers informatie kunnen vinden over zaken als beschikbaarheid, varianten en levertijd. Een hub die zelfs informatie geeft over het aankoopgedrag van de klant.  

Think borderless

Daar komt nog eens bij dat klantreizen steeds vaker online beginnen. Voor een echt grenzeloze ervaring moet uw klant, bijvoorbeeld, online een product kunnen bestellen, het in de ene winkel afhalen en het vervolgens probleemloos in een andere winkel terugbrengen en het aankoopbedrag terugkrijgen. Misschien wilt u zelfs een berichtje krijgen als een bepaalde klant binnen is.

Naadloze integratie 

Al deze scenario’s vragen om een naadloze integratie van uw POS- en loyalty-systemen met de andere systemen van uw organisatie. Zo vormen uw kassa’s – van tablet en all-in-one tot self-checkout - een plaats waar data opgehaald worden en waar nieuwe transactiedata ontstaan. Informatie die u helpt om een realtime beeld te krijgen van uw voorraadstand, net als een kristalhelder inzicht in uw omzet. 

Ctac heeft een uitstekende naam in de retailmarkt, ook als het om POS-oplossingen gaat. Veel toonaangevende retailers vertrouwen op onze retailexpertise en op XV Retail, onze krachtige hardware-onafhankelijke POS-oplossing die inmiddels geschikt is voor gebruik in acht Europese landen.

Omni Customer Loyalty

Een klantenpas introduceren? Cadeaukaarten uitgeven, medewerkers korting geven of aanhaken bij de loyaliteitsprogramma’s van derden? Met Omni Customer Loyalty van Ctac rolt u probleemloos loyaliteitsprogramma’s uit waarmee u trouwe klanten beloont.

XV Retail

Het POS kassasysteem en retail oplossing voor de centraal aangestuurde Food en Non-Food retailer. Wij verbinden met XV Retail uw bestaande kanalen en maken deze inzichtelijker en krachtiger dan ooit tevoren.

Retail 2020 – Onderdeel runshoppers en funshoppers

Blog - October 31 2017, Ivo van der Raad, 4 min leestijd

Funshoppers en runshoppers optimaal bedienen in 2020 vraagt om lef en ondernemerschap. Hoe bedienen retailers runshoppers en funshoppers in 2020? Het antwoord is eenvoudig.