PIM oplossingen
In de praktijk wordt productinformatie vaak nog in verschillende systemen ingevoerd.
Dat is foutgevoelig en leidt tot versnipperde informatie. Het kan, bijvoorbeeld, zomaar gebeuren dat de beschrijvingen in uw webshop heel anders zijn dan de beschrijvingen die in uw folder staan. Met een PIM-systeem creëert u één centrale locatie voor al uw productinformatie. U beheert alle relevante productinformatie vanuit één platform. Daardoor is alle productinformatie consistent in de verschillende systemen en kunt u de juiste gegevens heel eenvoudig op alle verkoopkanalen publiceren. Eventuele wijzigingen hoeft u nog maar op één plaats door te voeren.
Een PIM-systeem helpt u om de complete customer journey van uw klanten nog beter te stroomlijnen. Zo zorgt u voor een eersteklas (online) winkelervaring en realtime informatie in elk verkoopkanaal. Denk daarbij onder meer aan e-commerce platforms, online partners en uw kassasysteem (POS). U kunt de content ook laten terugkeren in offline materiaal, zoals folders, productsheets en catalogussen. Zodra er sprake is van een groot of sterk wisselend assortiment en/of meerdere brands, talen en kanalen biedt een PIM toegevoegde waarde.
Wist u dat?
- Mensen steeds korter in aanraking komen met een product of merk?
- Mensen niet in kanalen maar in producten, services en merken denken?
- Mensen minder loyaal zijn en een aankoop afhankelijk is van de juiste informatievoorziening?
- 87% van de digitale kanalen mensen richting winkels drijft?
- 82% van de mensen hun mobiel gebruiken als shopping-assistant in de winkel?
De toekomst van PIM
Consumenten zijn minder loyaal. Uw potentiële klant komt bovendien maar heel kort in aanraking met uw product of merk. In die micromomenten moet u ze voor u winnen. Dat heeft tot gevolg dat mensen eerder kiezen voor een merk dat de juiste informatie biedt. Ongeacht van wie dat is. Daarom is het belangrijk dat u zich onderscheidt met de juiste productinformatie. Uw klanten denken niet meer in kanalen, maar in producten met de juiste productinformatie.