Contact

x

PIM oplossingen

De Customer Journey is de afgelopen jaren enorm veranderd. Er zijn meer (digitale) verkoopkanalen beschikbaar en consumenten denken niet meer in kanalen.

Klanten zijn steeds minder merktrouw

Onderzoek van Google toont aan dat mensen minder merkentrouw zijn en eerder kiezen voor een merk dat de juiste informatie biedt. De juiste productinformatie bieden in ál uw kanalen is dan ook essentieel.

PIM oplossingen

In de praktijk wordt productinformatie vaak nog in verschillende systemen ingevoerd.
Dat is foutgevoelig en leidt tot versnipperde informatie. Het kan, bijvoorbeeld, zomaar gebeuren dat de beschrijvingen in uw webshop heel anders zijn dan de beschrijvingen die in uw folder staan. Met een PIM-systeem creëert u één centrale locatie voor al uw productinformatie. U beheert alle relevante productinformatie vanuit één platform. Daardoor is alle productinformatie consistent in de verschillende systemen en kunt u de juiste gegevens heel eenvoudig op alle verkoopkanalen publiceren. Eventuele wijzigingen hoeft u nog maar op één plaats door te voeren.

Een PIM-systeem helpt u om de complete customer journey van uw klanten nog beter te stroomlijnen. Zo zorgt u voor een eersteklas (online) winkelervaring en realtime informatie in elk verkoopkanaal. Denk daarbij onder meer aan e-commerce platforms, online partners en uw kassasysteem (POS). U kunt de content ook laten terugkeren in offline materiaal, zoals folders, productsheets en catalogussen. Zodra er sprake is van een groot of sterk wisselend assortiment en/of meerdere brands, talen en kanalen biedt een PIM toegevoegde waarde.

Wist u dat?

  • Mensen steeds korter in aanraking komen met een product of merk?
  • Mensen niet in kanalen maar in producten, services en merken denken?
  • Mensen minder loyaal zijn en een aankoop afhankelijk is van de juiste informatievoorziening?
  • 87% van de digitale kanalen mensen richting winkels drijft?
  • 82% van de mensen hun mobiel gebruiken als shopping-assistant in de winkel?

De toekomst van PIM

Consumenten zijn minder loyaal. Uw potentiële klant komt bovendien maar heel kort in aanraking met uw product of merk. In die micromomenten moet u ze voor u winnen. Dat heeft tot gevolg dat mensen eerder kiezen voor een merk dat de juiste informatie biedt. Ongeacht van wie dat is. Daarom is het belangrijk dat u zich onderscheidt met de juiste productinformatie. Uw klanten denken niet meer in kanalen, maar in producten met de juiste productinformatie. 

SAP Marketing Cloud

Analyseer iedere klant en prospect vanuit alle kanalen om elk contactmoment te identificeren. Zoals voorgaande aankopen, impliciete aankoopsignalen die zijn waargenomen tijdens recente surfsessies, of uitingen die op social media zijn gedaan.

inRiver PIM

Het moderne Product Information Management-platform (PIM) van inRiver helpt manufacturers, wholesalers en retailers om het complete aankoopproces van hun klanten perfect te stroomlijnen. Online, maar ook voor catalogus en POS.

Whitepaper: Product Information Management

Winst boeken door productclassificatiestandaarden te combineren met een PIM-systeem? In dit whitepaper laten we zien waarom je bij de aanschaf of het gebruik van een PIM-systeem altijd moet overwegen om productclassificaties te standaardiseren.

Download whitepaper

Design Thinking: aan de slag met de ultieme Customer Journey

Blog - November 19 2018, Frank Koppen, 5 min leestijd

Wil je als bedrijf relevant zijn voor consumenten, dan moet je redeneren vanuit de behoefte van de klant. Hoe kan Design Thinking bijdragen aan het realiseren van de ultieme Customer Journey?

Webinar: Product informatie management

Video

Ctac geeft tijdens het webinar haar visie op productinformatiemanagement (PIM). Hierin vertellen we wat PIM is, wat het u oplevert en hoe het bijdraagt aan de beste ervaring voor klanten en leveranciers.

Ontbijtsessie: De impact van Product Information Management

Event - 21 juni 2019 | Ctac NL, Meerendonkweg 11

Geef uw werkdag een kickstart met een goed ontbijt en een gezonde dosis inspiratie. Tijdens de Brains & Breakfast sessies krijgt u een frisse kijk op de relevante trends en ontwikkelingen in uw markt.