Het internationale jeanswear-merk Garcia krijgt vanaf 2025 te maken met nieuwe sustainability wetgeving (DPP). Het kledingmerk werkt nauw samen met Ctac om op tijd alle noodzakelijke informatie uit haar systemen te halen en behaalde zo succesvol al de eerste mijlpalen.
Op tijd de juiste gegevens bij de consument
Een grote liefde voor jeanswear: dat is de kracht van het internationale familiebedrijf Garcia. Het merk werd opgericht in 1972 in Urbania, Italië, en groeide op in Nederland tot een internationaal jeanswear merk met een complete collectie voor mannen, vrouwen en kinderen. Ondertussen is het actief in 28 landen.
Garcia focust zich op duurzaamheid en wil het op dit gebied graag iedere dag beter doen voor de gehele familie. Daarnaast moet het jeanswear merk net als vele andere bedrijven aan bepaalde deadlines voldoen vanuit duurzaamheidswetgeving. Aan Europese wetten zoals de CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), maar ook aan wetgeving vanuit de specifieke Europese landen waar Garcia actief is. Zo gaat in Frankrijk vanaf 1 januari 2025 de AGEC (Anti-gaspillage pour une économie circulaire) in. Deze wet richt zich op de bestrijding van afval voor een circulaire economie en is een voorloper van het Europese DPP (Digital Product Passport).