De internationale non-food discounter Action verkoopt een verrassend en breed assortiment tegen zeer lage prijzen. Dat doen ze met succes en daarom willen ze nog verder groeien: meer filialen in steeds meer landen. Bij grote ambities hoort de juiste ondersteuning. Ctac vernieuwde voor Action het point-of-sale-systeem (POS), het loyaliteitsplatform én de daarbij horende infrastructuur.
Action
Retail, XV retail
3
XV Retail
Omni Customer Loyalty
Retail
De uitdaging: behoefte aan toekomstbestendige oplossing
Action wil in de nabije toekomst blijven uitbreiden. Niet alleen in het aantal winkels, maar ook in het aantal landen waar de discountretailer in actief is. Martin van Dijk, Manager IT Delivery bij Action, besloot daarom de IT-systemen kritisch onder de loep te nemen. Van Dijk: “Groei betekent dat je rekening moet houden met verschillende aspecten, zoals een continue stroom van nieuwe medewerkers, grotere volumes producten om dagelijks te verwerken en nieuwe filialen die snel operationeel moeten zijn. Dat vraagt veel van onze IT-systemen. We vroegen Ctac daarom mee te denken over een toekomstbestendige oplossing.”
De oplossing: XV Retail Suite
Action werkte al enkele jaren naar tevredenheid met XV Retail Suite: het point-of-sale-systeem XV Retail en Omni Customer Loyalty-programma (OCL) van Ctac. Om een fundament te leggen voor verdere groei besloten Ctac en Action om een nieuwe versie van XV Retail Suite te ontwikkelen. Een pilot in circa tweehonderd winkels volgde. Van Dijk: “Daarna hadden we nog vier weken de tijd om het uit te rollen naar alle winkels.” Uiteindelijk zijn binnen zeven weken meer dan 1.000 winkels gemigreerd.