Contact

x

Customer Engagement

Alleen groothandels die de klant centraal stellen, zijn in staat om nieuwe afnemers te vinden en te binden.

Stel de klant centraal

Dankzij de transparantie die internet biedt, zijn klanten voortdurend op de hoogte van de beste deals en vinden ze zonder problemen een andere leverancier. In die nieuwe realiteit is customer engagement cruciaal.

Customer Engagement

Het vermogen om klanten te vinden, te binden en te verrassen is van essentieel belang geworden voor groothandels. Organisaties die de klant en de eindklant echt centraal kunnen stellen binnen al hun processen, hebben goud in handen. Maak kennis met de vier voorwaarden van klantenbinding.

Voorwaarde 1: Be personal

Groothandels met inzicht in en kennis van klanten en prospects kunnen hen op het juiste moment benaderen, met relevante informatie, de juiste producten, de juiste prijzen en de juiste aanbiedingen.

Voorwaarde 2: Think borderless

Klanten bepalen wanneer en hoe zij in contact komen met uw groothandel, zowel on- als offline. Zorg daarom voor een uniforme klantervaring in alle touchpoints. Dat vraagt om een nieuwe aanpak: stop met denken in kanalen en zorg dat de juiste informatie in alle klantprocessen beschikbaar is. Van prijzen, aanbiedingen en productbeschrijvingen tot klantinformatie.  

Voorwaarde 3: Stay connected

Groothandels hebben enorm veel data tot hun beschikking. Dat zijn data die afkomstig zijn uit klantcontacten, maar ook informatie uit de magazijnen, data van toeleveranciers en gegevens van afnemers. Door deze data te verzamelen, te filteren en te analyseren wordt het onder meer mogelijk klantgedrag te voorspellen en betere inkoopbeslissingen te nemen. Het resultaat? Optimale klantervaringen tijdens de volledige customer journey. En klantverwachtingen die keer op keer overtroffen worden.

Voorwaarde 4: Take control

Voldoen aan bovenstaande drie voorwaarden vraagt om een geïntegreerd IT-landschap, waarin systemen probleemloos met elkaar praten. En om een organisatie waarin processen gestroomlijnd uitgevoerd worden en teams samenwerken. Business en IT alignment in combinatie met een modulair opgebouwd IT-landschap dat realtime data-uitwisseling mogelijk maakt, vergroot de wendbaarheid en maakt dat groothandels nog klantgerichter gaan werken.

Met Ctac blijft u uw klanten verrassen

In een wereld waarin alles om de eindklant draait, moeten groothandelaars de reis die hun klanten maken – van oriënteren, beslissen en aanschaffen tot leveren en retourneren – helemaal begrijpen en beheersen. Elke stap in die klantreis brengt specifieke vragen en uitdagingen met zich mee. Ctac helpt groothandels om de juiste antwoorden te vinden. Als ‘house of wholesale’ bieden wij heldere adviezen, ondersteunende diensten en slimme oplossingen voor groothandels die hun klanten echt centraal willen stellen en de klantervaringen keer op keer willen overtreffen.

SAP Cloud for Customer

Bij SAP Cloud for Customer draait alles om de golden record van een klant. Dat wil zeggen dat u een zo goed mogelijk beeld van iedere klant creëert (360 graden blik) om zo inzicht te krijgen in de status van de klant.

inRiver PIM

Het moderne Product Information Management-platform (PIM) van inRiver helpt manufacturers, wholesalers en retailers om het complete aankoopproces van hun klanten perfect te stroomlijnen. Online, maar ook voor catalogus en POS.

Whitepaper: Verrassen in de klantinteractie

Het hoe en waarom van Customer Engagement in Retail, Wholesale en Manufacturing.

Download whitepaper

Design Thinking: aan de slag met de ultieme Customer Journey

Blog - November 19 2018, Frank Koppen, 5 min leestijd

Wil je als bedrijf relevant zijn voor consumenten, dan moet je redeneren vanuit de behoefte van de klant. Hoe kan Design Thinking bijdragen aan het realiseren van de ultieme Customer Journey?

Je klant verwacht een persoonlijke benadering

Video

Ken jij jouw klant door en door? Weet je wat haar lievelingskleur is en zijn favoriete hobby? Met een persoonlijke benadering kan je klanten voor je winnen en aan je binden.

SAP S/4HANA Simulation Game

Event - 12 september 2019 | Ctac België, Uilenbaan 82, 2160 Wommelgem

Hoe ontdekt u wat een nieuw ERP-systeem werkelijk met uw organisatie doet? Door zelf aan de knoppen te zitten. De SAP S/4HANA Simulation Game maakt dat mogelijk.