Contact

x

Succesvolle groothandels maken van elke klant een fan.

Producenten en eindklanten weten elkaar steeds gemakkelijker te vinden. Daardoor vervagen de grenzen tussen retail en wholesale. Als groothandels goed omgaan met deze nieuwe realiteit, veranderen ze klanten in fans.

Wholesale

Groothandelaars dachten vroeger vooral in palletten. Tegenwoordig is het de gewoonste zaak van de wereld dat een groothandel ook dozen verstuurt met maar één enkel product. Dat neemt niet weg dat datzelfde pakketje zo snel mogelijk bij de eindklant moet zijn. Groothandels moeten zowel sneller als vaker leveren.

De klant bepaalt

De eindklant is de bepalende factor geworden. Dankzij de transparantie die internet biedt, vinden zowel consumenten als zakelijke kopers razendsnel hun weg in het wereldwijde aanbod. Het juiste product vinden en kopen is gemakkelijker dan ooit. Klanten kiezen voor de groothandel die de beste prijs biedt, het snelst levert en voor de beste klantervaring zorgt.

Die eisen zijn bepalend voor de manier waarop groothandelaars denken. Ze moeten zich steeds meer opstellen als ketenregisseur. Klanten vinden, binden en verrassen staat centraal. Dat klinkt eenvoudig. Maar het heeft een geweldige impact op alle aspecten van de organisatie. Van logistiek en customer engagement tot en met service, finance en dienst na verkoop.
 

Supply Chain Optimalisatie

Eindklanten en retailers verwachten dat leveranciers direct leveren. Vandaag bestellen, morgen bezorgen is een vereiste geworden. Dat vraagt om een gestroomlijnde toeleveringsketen.

After Sales

Omdat groothandels steeds vaker aan eindklanten leveren, krijgen deze bedrijven nu ook te maken met klanten die vragen hebben, service verwachten of producten retourneren.

Customer Engagement

In een tijd waarin klanten zonder problemen wisselen van leverancier, is het vermogen om klanten te vinden, te binden en te verrassen van essentieel belang geworden.

Omni Customer Loyalty

Een klantenpas introduceren? Cadeaukaarten uitgeven, medewerkers korting geven of aanhaken bij de loyaliteitsprogramma’s van derden? Met Omni Customer Loyalty van Ctac rolt u probleemloos loyaliteitsprogramma’s uit waarmee u trouwe klanten beloont.

SAP HANA

Bedrijven en organisaties verzamelen steeds meer data. Die gegevens zijn cruciaal om in te spelen op de veranderende wereld om hen heen. Analyseer uw data in realtime en reageer proactief op deze veranderingen met SAP HANA.

Whitepaper: Product Information Management

Winst boeken door productclassificatiestandaarden te combineren met een PIM-systeem? In dit whitepaper laten we zien waarom je bij de aanschaf of het gebruik van een PIM-systeem altijd moet overwegen om productclassificaties te standaardiseren.

Download whitepaper

Trendrapport: de liefde tussen sales en operations

Trendrapport

Wist u dat 80 procent van de bedrijven in de retail, wholesale en manufacturing een gespannen relatie ervaart tussen sales en operations? Lees dit en meer in ons trendrapport.

Je Klant Verwacht - Take Control

Video

Heb jij een eenduidig klantbeeld en de volledige controle over je voorraad en de supply chain? Dat vereist Business en IT alignment. En een centraal platform, waar je alles realtime kunt analyseren.

Bereid uw processen en SAP omgeving voor op Brexit

Ctac Brexit Scan

De Brexit staat voor de deur. Zorg dat u precies weet hoe u uw systemen en processen aan moet passen wanneer het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie verlaat.