Contact

x

Return Management

Uw klant wil producten makkelijk terug kunnen sturen. Er wordt verwacht dat dat soepel en snel gebeurt. Stroomlijn het retourproces en maak uw klanten tevreden.

Uw klant wil producten gemakkelijk terug kunnen sturen

Waar de focus vroeger vooral lag op de uitgaande goederenstroom, moeten retailers met een webwinkel nu steeds meer verschillende retourzendingen kunnen verwerken, zowel logistiek als financieel. De klant verwacht dat dit vlot en snel gebeurt.

Return Management

Retailers met een succesvolle webwinkel worden met nieuwe uitdagingen geconfronteerd. Een klant bestelt online immers gemakkelijk dezelfde broek in drie maten en stuurt vervolgens de twee broeken die niet passen terug. Of klanten bestellen een product via internet en brengen het vervolgens terug naar een fysieke winkel omdat het defect is.

Fans creëren met retourzendingen

Ook in deze fase van de customer journey kan een retailer fans creëren. Enerzijds door het retourproces voor de klant zo eenvoudig mogelijk te maken. En anderzijds door te zorgen voor een vlotte en foutloze financiële afhandeling. Daarna moeten de teruggestuurde producten natuurlijk weer zo snel mogelijk in de voorraad opgenomen worden.

Retourprocessen kunnen heel wat complexiteit met zich brengen. De teruggestuurde goederen moeten gecontroleerd worden. Zijn ze compleet? Zitten de producten nog in hun oorspronkelijke verpakking? Zijn ze beschadigd? Afhankelijk van de uitkomst van deze controle, zijn allerlei vervolgstappen nodig. Dat varieert van de aanmaak van de nodige documenten tot het bepalen van de hoogte van het terug te betalen bedrag, het starten van het logistieke proces en de daadwerkelijke financiële afhandeling. Deze stappen vallen onder de verantwoordelijkheid van verschillende mensen en missen vaak een proceseigenaar.

Stroomlijn het retourproces

Als het retourproces niet gestroomlijnd verloopt, kan dit voor de nodige irritatie en hoge kosten zorgen. Zowel bij klanten als bij de retailer zelf. Daarom helpen wij retailers om hun retourprocessen te stroomlijnen en tevreden consumenten te creëren. Wij combineren dat bovendien met een glashelder inzicht in de uiteindelijk gerealiseerde marge. Dat vergt kennis van en ervaring met het optimaliseren van onderling verbonden retailprocessen, zoals customer engagement, transport management, warehouse management en financiële afhandeling.

Fit4Retail

A complete retail solution that supports your back office and all your shopping processes in an integrated way. Fit4Retail is based on the best practices from your industry and contains all the functionalities that SME retailers want.

XV Retail

POS cash register system and retail solution for Food and Non-Food retailers. Interconnect your existing channels and make them clearer and more powerful than ever before.

Whitepaper: Verrassen in de klantinteractie

Het hoe en waarom van Customer Engagement in Retail, Wholesale en Manufacturing.

Download whitepaper

Hoe maak je data-explosie relevant? Stay connected

Blog - December 21 2017, Thijs den Dikken, 4 min reading time

Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business. Hoe doe je dat? Stay connected.

Vlog: Advanced Return Management

Video

Cyber Monday, Black Friday, Sinterklaas en kerst. De feestelijke maand december is een voorbode voor de grootste retourenstroom van het jaar. Hoe gaat uw organisatie daarmee om?

Webinar: Hoe optimaliseer ik mijn returns management?

Webinar - 26 maart 2019

De toenemende stroom van retouren neemt extra werk met zich mee, maar kan ook een kans zijn voor uw organisatie. Met een soepel retourenproces heeft u namelijk iets waardevols in handen.