Customer Engagement in Retail
Hoe kunt u als retailer de klantverwachtingen overtreffen en de concurrentie keer op keer voor zijn? Customer engagement speelt daarin een belangrijke rol. Customer engagement is meer dan klantinteractie alleen. Customer engagement betekent interesse opwekken en de klant centraal stellen. Uw klanten het gevoel geven dat het allemaal om hen draait. Hoe? Door ze continu te verrassen en ze toe te voegen aan uw fanclub.
Vier voorwaarden
Om uw klanten te verrassen, spelen vier elementen een essentiële rol.
1. Be Personal
U moet alles weten over uw klanten om optimaal op hun wensen te kunnen inspelen.
2. Think Borderless
Denk niet langer in kanalen. De customer journey van uw klant speelt zich immers zowel on- als offline af. Als u niet langer in kanalen denkt, kunt u uw klanten benaderen via een omnichannel-strategie op basis van één enkele versie van de waarheid.
3. Stay Connected
Zorg dat u constant in verbinding staat met uw klanten. Op die manier kunt u grote hoeveelheden data verzamelen en die omzetten in bruikbare inzichten. Data waarmee u uw klant persoonlijk benadert in iedere stap van de customer journey.
4. Take Control
In controle zijn is de vierde succesfactor. Heeft u behoefte aan een eenduidig klantbeeld en de volledige controle over uw voorraad en de supplychain? Zorg dan voor een stabiel technisch en organisatorisch fundament.
Deze vier voorwaarden vormen de basis van onze visie op hoe winkels succesvol kunnen blijven in een snel veranderende wereld. Wij helpen u om uw organisatie op al deze vlakken te doen uitblinken.