Augmented Analytics: de kracht zit in de Mix
Tegenwoordig produceren we op allerlei manieren enorme bergen data. Of het nu afkomstig is van sensoren via Edge, Portalsystemen en/of bedrijfsapplicaties of data via derden partijen middels API’s; één ding weten we zeker: Data groeit flink, is overal voorhanden en het is van waarde voor je organisatie. Echter de vraag is hoe haal de waarde uit deze data om er je voordeel mee te doen?
Met de juiste vragen naar Data Driven
Voor je met Augmented Analytics aan de slag gaat, is een scherpe formulering van de businesscase een vereiste. De businesscase moet waarde creëren, zoals bijvoorbeeld het beïnvloeden van klantgedrag om zo vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Of door het verbeteren van het assortiment met als doel het verhogen van je rendement.
Na het vaststellen van de business case kijken wij samen met de stakeholders, zoals management en business analisten, naar bestaande data en voegen we indien mogelijk en noodzakelijk nog extra data aan toe. Daarna bepalen we welke algoritmen we kunnen gebruiken en gaan deze trainen met de data (Machine Learning). We analyseren deze resultaten om ze vervolgens weer te gebruiken en te integreren in SAP. Op voorwaarde dat de kwaliteit goed genoeg is. Dit is een proces dat iteratief wordt uitgevoerd. Op deze manier gaat jouw organisatie stap voor stap steeds meer data driven werken.